דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול כספים לעסקים 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2156 פעמים ]

ניהול כספים לעסקים

לכאורה, עסק אשר מתנהל באופן יומיומי חייב לנהל את כספיו בעצמו כדי לשרוד. בפועל, המציאות מסובכת בהרבה: אדם העומד בראש עסק קטן ובינוני לא מסוגל לתת יחס מלא לכל ההיבטים ש'יוצרת' הפעילות העסקית. לרוב, הצד הכלכלי הוא הראשון שנפגע מכך. ניהול כספים לעסקים על ידי גורם מוסמך, יכול לסייע מאוד בשיפור ביצועיו של העסק.

ניסיון, ידע וזמן: לך תמצא אותם...

כל בעל עסק קטן סובל מאותם קשיים: עשרות ומאות משימות מידי חודש, כל אחת מהן תובענית מאוד וקריטית להמשך פעילותו של העסק. כל טעות או הזנחה עלולה לעלות לאותו מנהל באיבוד לקוחות או בהפסדים כספיים – אך אין לו שום ברירה. הוא לא מסוגל להתמודד עם הכל לבדו.

כאמור, התחום בו עניין זה בא יותר מכל לידי ביטוי הוא התחום הכספים והכלכלי. מדוע? בעיקר משום שלצד המחסור בזמן, סובל לרוב בעל העסק מחוסר ידע וניסיון בתחום זה. הוא אמנם מקצועי מאוד בתחום העיסוק שלו, אך בכל הנוגע לניהול הכספים אין לו הרבה מושג. לכן, בעלי עסקים רבים זקוקים לסיוע – מנהל כספים חיצוני.

ניהול כספים חיצוני – בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים

כעת בודאי תשאל את עצמך: מדוע ההתייחסות כאן היא רק לעסקים קטנים ובינוניים? הרי ניהול כספים לעסקים הוא משהו שכל עסק, קטן כגדול, זקוק לו. זה נכון, אך כאן יש משקל גדול לנפח העסק ותזרים המזומנים שלו.

חשוב שתבין: גם ניהול כספים לחברות הוא דבר שכיח ונפוץ, אך הדרך בה הוא נעשה אחרת לגמרי. חברות גדולות יכולות להרשות לעצמן רואה חשבון, מנהל כספים או מנהל חשבונות במשרה מלאה – ואפילו כמה כאלו - אשר מנהלים את כספיהן מבפנים. עסק קטן, שכמות המזומנים שברשותו גם כך מוגבלת, לא יכול להרשות זאת לעצמו.

לכן, הוא זקוק לשירותיו של מנהל כספים חיצוני, שיגיע פעם בשבוע, חודש או שנה ויעשה סדר בדברים. ניהול כספים לעסקים במיקור חוץ (outsourcing) הוא הדרך הטובה ביותר של עסק קטן או בינוני להבטיח התנהלות כלכלית תקינה מבלי לבזבז כסף מיותר.

ניהול כספים לעסקים על ידי קרנות סיוע לעסקים

מי מעניק את השירות הזה? ישנם כיום אינספור גופים שישמחו לנהל את כספיך בצורה חיצונית ומקצועית. אלו גופים המעסיקים אנשים בעלי ידע רב בתחום וכשתתחיל לעבוד איתם, תוכל להיות בטוח שאתה בידיים טובות.

בשנים האחרונות התרחבה התופעה וכך נוצרה עבור בעלי העסקים הקטנים אפשרות נוספת, שמספקת את אחד הפתרונות העסקיים הטובים ביותר שקיימים היום: ניהול כספים על ידי קרנות סיוע פרטיות. בדרך זו הגוף ממנו תוכל ללוות סכום כסף גדול, ייעץ לך גם מה לעשות עם אותם כספים שקיבלת.

נדמה כי אפשרות כזו היא אחת המומלצות היום לסקטור הפרטי, בדגש על בתי העסק הקטנים והבינוניים (בהם ישנם עד 70 עובדים). ניהול כספים לעסקים במסגרת 'חבילה כללית' לסיוע כספי, הוא אמצעי יעיל במיוחד שמבטיח יציבות לזמן ארוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב